mandag 15. desember 2008

Sååååå gode venner har jeg liksom!!!

Det hele startet med en positiv test! En test som viste at jeg var gravid! Jeg var da allerede 1 mnd på vei. Det kom som en stort sjokk for meg, og visste ikke hva jeg skulle gjøre! Jeg har alltid hvert imot abort, så det var ikke et stort tema for meg de neste dagene! Alt jeg trengte var litt hjelp og støtte, fra dere, mine venner. Men i stedenfor dette, snudde dere ryggen til meg! Dere mente på at jeg var for ung til å bli mamma, siden jeg "bare" var 17 år! Dere ga meg stygge blikk på gata, kommenterte valget mitt osvosv.. Og det gjorde ikke akkurat situasjon så mye lettere. Dere trodde at jeg ikke klarte det, siden jeg var midt i utdanning osv. Jeg fullførte første året på videregående, før gullet mitt kom til verden. Selvfølgelig var det slitsomt, men jeg stod på og gjorde det beste ut av situasjonen! Jeg tok permisjon i 1 år, for å være sammen med gutten min hjemme, og ta vare på han. Rett etter fødselen, fikk ejg mange blikk, stygge blikk! Jeg fikk også kommentarer og bemerkninger på hvor ung og egoistisk jeg var som valgte å få barn på det tidspunktet! De hadde ingenverdens ting å ta meg for, jeg har alltid hvert glad i barn, og har passa barn alene siden jeg var 9-10 år! Og da til og med sped barn! Så jeg visste en del hva jeg gikk til..!

Noen av mine venner, sa fra dag 1 at de gledet seg sååååååå mye til babyen kommer, og de skulle komme masse på besøk, Men vet dere hva??? jeg har omtrent ikke sett snurten av dere!!! Og nå har det faktisk gått to år! Dere spørr aldri om jeg vil være med på ting lenger, sånn som før!! Dere besøker oss aldri. Det er alltid JEG som må ta kontakt med dere først. Og avtaler blir bare til tomme ord!!! Selvom jeg faktisk har en unge, så kan jeg være med på ting! Det finnes barnevakter, Guttungen har en far, og jeg har faktisk barnefri annenhver helg til å gjøre hva jeg vil!!! Men ejg er sikkert ikke i tankene deres en gang! Og selvom jeg ikke får hvert med på alt mulig som det dere gjør, så går det fortsatt ann å besøke meg! Men så langt tenker faktisk ikke dere... For festing og det drekka seg drita full begge dagene i hver jævla helg er tydeligvis mye viktigere for dere!!!

Og til dere som trodde jeg ikke kom til å klare det å ha et barn, se på oss nå, Karsten har omtrent ALDRI hvert syk, Han har rene klær hver dag, mat på bordet hver dag, trives kjempe godt i barnehagen, Jeg har fullført barn og ungdom som mamma, og er nå lærling i en barnehage.. Vi har eget hjem, og har det kjempe bra sammen-vi to<3


Så da vet dere det... Vi har klart oss utmerket, uten de vennene som jeg trodde var verdt å satse på... Jeg blir skikkelig forbanna når jeg ser hvor lite jeg betyr for dere liksom!

Huff, en liten utblåsning fra meg, før jeg tar kvelden=) Føles så mye bedre da!

10 kommentarer:

Mikkelsen Lea sa...

kjenner til den der med at vennene plutselig ikke var så gode venner som du trodde de var. :s

Jeg hadde ei veninne her hjemme som jeg stola på som fikk være fadder til snuppa mi. Det kunne jeg vist ha spart meg for vi bor i samma by, å det tar MAX 20min opp her, å i løpet av de 2åra har dem vert her 1gang, å det var nå i september ! :s syyykt ! nei neste gang vet jeg hvem som skal og hvem som IKKE skal få være fadder, å nå vet jeg vertfall hvem jeg kan stole på av dem "vennene" jeg har !!

Men bedre med 3bestevenner enn 300bekjente ;)

Rebecca Iselin sa...

Ja, det husker jeg du har fortalt faktisk=)

Men tenk at et enkelt ganske så stort valg kan ødelegge såååå mye liksom!

Mikkelsen Lea sa...

Det viser bare hvem som er og ikke er dine venner.. Utrolig dårlig at venner skal være så kalde.. Bare vent til dem får barn, da håper jeg virkelig at di har venner som bryr seg, hvis ikke så kan dem bare tenke på hvordan du hadde det..

faen kjenner jeg blir sint altså..

MØKKA FOLK !

Rebecca Iselin sa...

Hehehe.. Jepp.. Så enig så enig=D Da skal de få oppleve hvordan det er=) Gleder meg nesten litt.. Så får de se at livet er ikke en dans på roser selvom man har barn=)

Men du!! Kommer du til Askim eller?? Hørt noen rykter om at du egentlig skal på 80-tallsparty jeg(A)

Mikkelsen Lea sa...

ja jeg hadde tenkt det. Jeg og Anders skulle kjøre nedover, men så viste det seg at mamma å dem er bortreist, å mora til anders har arbeidshelg så da har vi ikke noe barnevakt, å det blir så dyrt å reise nedover, åsså er det jo barnedåp til maja i januar. å jeg har ikke råa nå som det er rett før jul å iallefall ikke råa til å dra både nå og i januar. så blir nokk ikke å reise ned nei :s men har veldi veldi lyst!!

Du skal?

Rebecca Iselin sa...

Jeg synes du må komme=) Jeg skal jo dit!! JEG av alle mennesker:P Hahah=) menne, Kjør nedover da, så kan Anders være barnevakt, mens du er på fylla=) Luuuurt?? Japp=D=D Hehehe.. Seriøst liksom, jeg har jo såååå lyst at DU skal komme=)

Mikkelsen Lea sa...

hehe.. jaaa for det var jo smart, ina kan vel sove på rommet til anita mens vi har fest :p hehe

Rebecca Iselin sa...

Hehehe... Har hotel her i askim da=) Hihi=)Eller så kan de være her.. Jeg er jo ikke hjemme alikevel:P

Mikkelsen Lea sa...

Ja for det hadde jo vært kjempeksoelig for Anders :p

Rebecca Iselin sa...

=D